Fredag.

oj här var det bra dött. Den här veckan har faktiskt varit en av dom jobbigaste veckorna på  väldigt länge. Det började med i måndags då jag fick super ont i öronen och det har varit så under hela veckan, har sovit max 2 timmar per natt. men  i måndagsnatt så somnade jag runt klockan två och vaknade 3 och hörde absolut ingenting. jag fick lite smått panik och satte mig upp och slog på en film och kollade på en film, försökte somna om men så fort jag la mig ner så gjorde det så fruktansvärt ont.

I tisdags så var jag till skolläkaren och hon kollade mig i öronen och då såg hon en början på en inflamation, jag skulle börja med att äta en alvedon och ipren tre gånger om dagen, sen kom mamma in och hon sov över hos mig från tisdag till onsdag, natten då var minst lika jobbig som natten innan... morsan snusade och sov, medans en annan låg vaken och rullade tummarna, sen onsdagen då gjorde det som värst ont, hörde absolut ingenting på högeröra och det kom blod ur högeröra framåt kvällen. Fast det slutade kanske blöda efter en kvart. sen började det igen och jag hade så otrolig ont så jag knappt kunde stå upp.. då gick jag bort till akuten och satt där i två timmar innan jag fick komma in, och hon kollade mig i örat och sa att det var en inflamation på gång, ja såklart jag visste det, men det gjorde ju så förbaskat ont. så hon sa att jag skulle dubbla alvedon och iprenen. så då skulle jag ta två alvedon och  en och en halv ipren. även att jag skulle sov sittandes i soffan. och att jag skulle ringa hälsocentralen dagen efter. så när jag hade kommit hem så satt jag mig i soffan allmänt hög på tabletter och kollade på film efter film, kunde inte sova, somnade runt 5 och sov till halv 7... dagen efter så ringde jag hälsoventralen och fick en akut tid och när jag kom tid så kom läkaren nästan på en gång, hon kollade i öronen och gjorde massa grejor med nån instrument grej. sen skulle jag lämna blod och tänk jag är lika rädd varje gång jag sätter mig i stolen och hon ska sticka mig i fingret...

Efter det fick jag vänta i 5 min på provsvaren och läkaren som knappt kunde svenska försökte förklara för mig, men jag förstod inte så mycket av vad hon sa,  men hon kunde inte skriva ut någon antibiotika utan att jag skulle fortsätta med två alvedon och ½ ipren i 5 dagar, och om det inte har blivit bättre om några dagar ska jag komma tillbaka. så nu äter jag 6 alvedon och 4½ ipren om dagen...

Fredag idag och inatt så gick det faktiskt lite bättre att sova, sov iallafall tre timmar sittandes i soffan, hehe sen så hade vi engelska nationella nu på morgonen och jag vill inte ens veta hur det gick.. temat var en generation. så nu sitter jag i bibblan och väntar på att mallan ska komma ner så vi kan gå och käka och sen ska jag på apoteket och köpa mera tablette. sen så bär det av hem till byn. blev skapligt mycket text med det får ni stå ut med :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0